مدیرگالری ساربان:پررنگ شدن نقش نگارخانه ها به رشد هنرهای تجسمی كمك می كند
نوشته شده توسط : hgu33

'هادی روشن ضمیر' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا برنقش و اهمیت جایگاه نگارخانه ها تاكید كرد و افزود:گالری های بسیاری در تهران و شهرستان ها،به رغم مشكلات مالی به فعالیت های هنری خود ادامه می دهند و تلاش آنها بسط و گسترش هنرهای تجسمی است.

وی ادامه داد:فعالیت های گالری ها باید دیده شود و نقش و حضور این مراكز در برگزاری رویدادهای هنری پیش از پیش نمایان شود.

وی به برگزاری اكسپوی 91 در تالار وحدت اشاره كرد و گفت:به دنبال دعوت دفترهنرهای تجسمی،ما 20 اثر از تابلوهای نقاشی و نقاشیخط گالری ساربان را به شورای انتخاب و داوری آثار ارسال كردیم كه از این تعداد 11 اثر برای نمایش و عرضه انتخاب شدند.

روشن ضمیر خاطرنشان كرد:البته هر نگارخانه داری ترجیح می دهد در انتخاب آثار و تعدادشان آزاد باشد،اما طبیعی است كه هر رویداد فرهنگی هنری،قوانین و شرایط خاص خود را داشته باشد كه باید به آنها احترام گذاشت.

این هنرمند نقاشیخط درباره قیمت گذاری آثار توضیح داد:تمام قیمت های اعلام شده ما،از سوی شورای داوری و انتخاب آثار تائید شد و هیچ تغییری درآن ایجاد نشد.

مدیرگالری ساربان افزود:قیمت های تعیین شده از تعامل با هنرمند و مطابق با روند همیشگی بازار و قیمت های عرضه شده در نمایشگاه ها مشخص شده است.

روشن ضمیر توضیح داد:برخی از خرید های اكسپو در سال های گذشته عودت داده شد یا مبلغ آن بسیار با تاخیرپرداخت شد،اما به نظر می رسد با برنامه ریزی انجام شده امسال شاهد این مسائل و مشكلات نباشیم.

وی اظهارامیدواری كرد كه با برنامه سازماندهی شده،اختصاص بودجه مصوب ،تبلیغات و استقبال نهادهای دولتی و خصوصی ،اكسپوی 91 فرصت خوبی برای رونق اقتصاد هنر باشد.

بازار فروش آثار هنری 91،از 28 خرداد ماه تا 12 تیرماه در تالار وحدت برپاست.

فراهنگ**9173**





:: برچسب‌ها: شب , مربع , شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: